dimecres, 12 de març del 2014

Primera Trobada Orquestral "Jove Orquestra Simfònica d'Eivissa"



PRIMERA TROBADA ORQUESTRAL: Jove Orquestra Simfònica d’Eivissa

Aquesta activitat l’organitza el Consell Insular d’Eivissa amb el suport pedagògic del Conservatori Professional de Música i Dansa d’Eivissa amb una finalitat docent, integradora, formadora i alhora amb la intenció d’establir lligams entre els i les estudiants de música d’Eivissa.

Té com a principal objectiu unificar, durant uns dies, els recursos musicals de l’illa d’Eivissa, fer un Pla de Formació Musical: projecte “Trobada Orquestral” i culminar aquesta activitat amb un o diversos concerts a càrrec d’una Jove Orquestra Simfònica d’Eivissa, integrada per alumnat dels diferents indrets i centres musicals, que hagin participat en el dit Pla.

Els i les alumnes tendran l’oportunitat de treballar sota la direcció d’un important director de renom i amb la supervisió d’uns professors tutors que faran de guia docent durant tota la durada del projecte.

Un dels principals motius és, a més, que l’orquestra pugui oferir al públic almenys un concert en algun indret a determinar de l’illa d’Eivissa.

Al final, els alumnes rebran un certificat acreditatiu de participació en el primer Pla de Formació Musical: Projecte “Trobada Orquestral”.


Organismes participants:
Organisme promotor: Consell Insular d’Eivissa, Conselleria d’Educació, Cultura i Patrimoni.
Ajuntaments de l’illa d’Eivissa

Composició:
Es farà una selecció d’una plantilla de músics per interpretar al final del projecte un repertori simfònic, en un concert final de trobada. També es confeccionarà una llista de músics titulars i una altra de suplents.

Selecció del components:
Es farà una selecció d’entre els candidats i les candidates que hagin cursat estudis a les escoles municipals o estudiat al conservatori i que estiguin o hagin estat empadronats a l’illa d’Eivissa dins algun dels tres darrers anys i que en sol•licitin formar part. Per a tal fi, els aspirants hauran d’interpretar una obra o fragment de lliure elecció d’una durada màxima de 15 minuts i la lectura d’un fragment a primera vista, si és necessari.

La selecció es farà segons la plantilla requerida pel repertori anual que marqui el tribunal i per ordre de major a menor puntuació obtinguda.




JORNADES I CONCERT

1.- Una vegada seleccionats, l’assistència a totes les activitats o als cursos del Pla de Formació Musical: Projecte “Trobada Orquestral” és obligatòria per als seus membres. Quan es tracti d’una absència previsible, aquesta s’ha de comunicar al director artístic de l’agrupació simfònica tan aviat com es conegui que tendrà lloc i, en tot cas, amb un mínim de quinze dies d’antelació respecte a la data de l’activitat a la qual es preveu no assistir.

2.- Excepte en el cas de força major, el director artístic pot autoritzar aquesta absència quan no suposi un perjudici per a la bona marxa de la trobada o compromís públic de l’agrupació simfònica.

3.- La no-assistència a un assaig, a un compromís públic o una trobada, per causes justificades no ocasiona l’exclusió de l’agrupació a la qual es pertanyi.

4.- La no-assistència justificada a quatre assajos, a dues trobades o dos compromisos públics de l’agrupació, si no és per causa de força major, comportarà la baixa en aquesta, i ocuparà el lloc del causant de la baixa el següent candidat que, havent superat la prova hagués aconseguit la màxima qualificació.

5.- La inassistència injustificada o no informada a qualsevol activitat de les agrupacions comportarà la baixa en aquestes i ocuparà el lloc del causant de la baixa el següent que, havent superat la prova, hagués aconseguit la màxima qualificació.

El director artístic de l’agrupació serà el responsable d’avaluar la validesa de les justificacions presentades en cada ocasió.


Edats del components:
Mínim de 12 anys i màxim de 25. En casos excepcionals o de força major, per reforçar alguna secció, o suplir alguna mancança, a proposta del director i amb el vistiplau de la comissió executiva o òrgan consultiu, podran participar-hi alumnes de menor o major edat o col•laboradors convidats a tal efecte.

Els i les alumnes participants a la trobada que no hagin estat seleccionats per participar en aquest concert final passaran a la llista de suplents en previsió de possibles baixes o eventualitats.

Així i tot, a criteri del director titular, podran assistir als assajos com a oients, com a actius o es podrà modificar la plantilla amb caràcter rotatori o suplementari d’alguna especialitat que calgui reforçar.


Professorat:
Hi haurà uns professors tutors (4). En les seccions necessàries, en funció del repertori, seran els encarregats de fer assajar els músics per seccions instrumentals.
La selecció dels professors tutors es farà entre el professorat de les escoles municipals de Música d’Eivissa i/o Conservatori Professional de Música d’Eivissa, que presentin les sol•licituds per a tal fi. Hauran d’adjuntar el currículum, la titulació, l’acreditació de l’experiència docent, a més d’un breu projecte docent a desenvolupar en la seua secció instrumental. La valoració del projecte es farà tenint en compte la idoneïtat del candidat per a tal fi. El nomenament el farà la Conselleria de Cultura a proposta de l’òrgan consultiu. Aquesta designació es farà unicament per a aquesta Trobada Orquestral.

La baremació dels mèrits i o títols dels aspirants a tutors serà de la següent manera:
Màxim de 3 punts per titulació de l’especialitat instrumental (1 punt per titulació professional- 1,5 punts per titulació superior).
Màxim de 3 punts per l’experiència docent (0,2 punts per any treballat en centres musicals oficials, escoles reconegudes o escoles municipals d’Eivissa).
Màxim de 2,5 punts per la valoració de la seua trajectòria musical.
Màxim de 4 punts a valorar entre el projecte presentat per desenvolupar en el projecte ”Trobada Orquestral”, la seua trajectòria professional, experiència orquestral, professor/a tutor/a d’alguna orquestra d’aquestes característiques, etc.
(A valorar per l’òrgan consultiu en funció de la idoneïtat del candidat o la candidata)

D’acord amb la puntuació final es triaran les persones candidates idònies per a aquesta ocasió, per ordre de més a menys i d’acord amb les necessitats docents de la plantilla, podent variar el nombre de professors destinats a una o altra secció instrumental.

Director/a titular:
Elegit i nomenat pel Consell Insular, d’acord a la trajectòria artística, experiència i currículum.

Professor/a assistent de direcció:
Hi haurà un/a professor/a assistent de direcció, encarregat d’assajar els parcials i preparatius necessaris per al concert. Nomenat pel Consell Insular, a proposta de l’òrgan consultiu d’entre les persones aspirants d’Eivissa que presentin les sol•licituds.

Aquest/a professor/a assistent de direcció també haurà de col•laborar, si és necessari, en els diferents assajos parcials de les seccions instrumentals.

Concertino:
Elegi/ida amb caràcter anual, en funció de la puntuació obtinguda en les proves.

Seu principal i lloc d’assaigs:
Conservatori Professional de Música i Dansa d’Eivissa i Formentera.

Cicle de concerts:
Una concentració anual, preferentment a final de juny o principi de juliol que no coincideixi amb període lectiu. En acabar el període de concentració, l’orquestra oferirà un o diversos concerts en dates i llocs proposats a determinar pel Consell Insular d´Eivissa.

Finançament:
El Consell Insular d’Eivissa aportarà, segons la providència d’inici signada per la consellera d’Educació, Cultura i Patrimoni, de data 11 de febrer de 2014, un màxim de 15.000 € a aquesta trobada.

Gestió:
Creació d’un Organ Consultiu

El Consell Insular designarà un/a professor/a coordinador/a, a proposta del Conservatori Professional de Música i Dansa d’Eivissa i Formentera, encarregat de la preparació de les proves de selecció dels aspirants així com de les gestions d’organització per assaigs, concerts i altres.

Les proves així com els assajos que siguin necessaris es faran a la seu del Conservatori Professional de Música i Dansa d’Eivissa en dies i horaris prèviament autoritzats i que no interfereixin amb les activitats lectives del centre.

Tribunals: composició
Mínim 3 professors/ores tutors, almenys un d’ells de l’especialitat instrumental o més afí que se seleccioni.
En cas de no haver-hi porfessorat suficient pe formar tribunal de l’especialitat, es podrà sol•lcitar la participació d’algun/a professor/a especialista al Conservatori o la les escoles de música.

Tasques del professor/a coordinador/a
Donat el cas que totes les activitats relacionades amb la Jove Orquestra Simfònica d’Eivissa es realitzassin en el Conservatori Professional de Música d’Eivissa, seria recomanable que el coordinador fos un professor del mateix centre, proposat pel Conservatori d’entre els professors fixos i amb experiència orquestral, ja que facilitaria l’accés a les dependències administratives així com material d’ordinador, fotocòpies, fax, telèfon, a més de disposar de les claus d’aules, edifici, llums, etc.

Les principals tasques a desenvolupar són:
Encarregar-se de totes les gestions administratives i personals per tal que no hi hagi imprevistos.
Vetllar per l’ordre i disciplina dels assajos.
Preparar fotocòpies, enviar partitures, telefonades, correus electrònics, etc.
Obrir i tancar l’edifici o les aules on es realitzin els assajos.
Facilitar als components les partitures i la informació dels assajos, proves, concerts, etc.
Qualsevol altre que es pugui necessitar per al bon desenvolupament de la trobada musical d’estiu.
Controlar l’assistència dels músics als assajos i concerts.

Comissió executiva o òrgan consultiu. Format per:
Representant del Consell Insular (consellera o persona en qui delegui)
Representant del Conservatori Professional de Música d’Eivissa
Representants dels diferents ajuntaments o escoles de música
Professor/a coordinador/a
Director/a titular (o assistent en la seva absència)

Funcions:
Aprovar, a proposta del director, el repertori a interpretar
Proposar els professors tutors/les professores tutores
Proposar els tribunals de les proves
Proposar la plantilla
Altres propostes que puguin sorgir relacionades amb l’aspecte docent i musical.

En cas que es presenti per a la selecció a professor/a tutor/a algun membre que pertany també a l’òrgan consultiu, aquest no tendrà ni veu ni vot en la baremació corresponent a la secció instrumental a la qual aspira.

Dates de les proves:
Sol•licitud per a formar part del procés de selecció de professors i assistent de direcció: del 17 al 21 de març
Resultats del procés de selecció: 28 de març
Sol•licitud per a formar part del procés de selecció d’alumnes:
del 17 al 28 de març
Proves de selecció: 11-12-13 d’abril
Resultats de les proves: 15 d’abril

Dates de la trobada orquestral: del 7 al 12 de juliol




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada